Home / Project / DeRotterdamseZorg

Samenwerkingspartner | DeRotterdamseZorg

In 2008 startte SRZ met het project Arbeidsmarktbeleid. In de loop van de tijd sloten de Gemeente en ConForte zich aan bij dit SRZ-project. In 2012 werd het project arbeidsmarktbeleid beëindigd en werd de stichting deRotterdamseZorg opgericht, waar sindsdien meer partijen zich bij hebben aangesloten.

De zorg in Rotterdam sterk maken en voorzien van voldoende goed opgeleid zorgpersoneel, nu én in de toekomst: dat is het doel van deRotterdamseZorg. Zorgorganisaties ervaren in toenemende mate de gevolgen van het personeelstekort. Goede aansluiting van onderwijs op de praktijk is hierbij cruciaal. Daarom werken binnen deRotterdamseZorg zorg- én onderwijsinstellingen samen om dit arbeidsmarktvraagstuk op te lossen. Op die manier kan elke Nederlander uiteindelijk rekenen op de zorg die hij of zij nodig heeft, nu, straks en in de toekomst.

SRZ wordt sinds de oprichting van deRotterdamseZorg in 2012 in het bestuur van deRotterdamseZorg vertegenwoordigd door twee SRZ-bestuursleden. Op dit moment zijn dit Marjolein Tasche, lid AB SRZ en voorzitter RvB Franciscus Gasthuis & Vlietland Albert van Wijk, lid AB SRZ en voorzitter RvB IJsselland Ziekenhuis.

Samen met u, bevorderen wij de kwaliteit van de zorg voor allen in de regio Rijnmond.